Inovativan i izazovan uz besprekoran rad – mogućnosti i ograničenja rotacionog motora su oduvek fascinirale automobilsku industriju. Nema bolje marke koja bi ih dovela do uspeha od Mazde. Posle bogate istorije pomeranja granica u razvoju rotacionih modela, Mazda sada tehnologiju vodi u odvažan novi smer. Uz Mazdu MX-30 R-EV, prvim plug-in hibridnim električnim vozilom (PHEV) koje je pogonjeno rotacionim motorom u istoriji.
„Nova era”, „pogonski sklop budućnosti”: ovako su mediji opisali svoju početnu euforiju nakon predstavljanja nemačkog izuma Wankelovog motora. Zanimljivo, iste reči mogli bismo da upotrebimo za opis najnovije inovacije u rotacionoj tehnologiji, Mazdu MX-30 R-EV. Model je predstavljen 2023. godine i označava prvi povratak tog tipa motora u proizvodnji automobila ove marke nakon osam godina. Kao generator napajanja, 50-litarski rezervoar za gorivo dopunjava bateriju ovog plug-in hibridnog električnog vozila (PHEV) tokom vožnje, produžavajući domet do 680 kilometara bez potrebe za točenjem goriva. Međutim, ovo je samo jedno od postignuća tokom decenija duge istorije koju dele Mazda i rotacioni motori – to je opčinjenost koja seže nazad još u 1961. godinu.