često postavljana pitanja - faq

Pregledajte najčešće postavljana pitanja o Mazdinim proizvodima i uslugama kako biste dobili odgovore, podatke za kontakt i referentne linkove za vaše upite. Koristite plus ikone na desnoj strani da biste videli odgovor na određeno pitanje sa spiska u nastavku:

O VAŠOJ MAZDI

Treba mi Uputstvo za upotrebu. Gde ga mogu pronaći?

Ovde možete da pronađete Uputstvo za upotrebu u PDF formatu za sva novija vozila. Samo odaberite svoj model, kliknite na karticu „Priručnici” i preuzmite prvu datoteku. Takođe možete da pregledate i praktične video vodiče o Mazdinim funkcijama.


Ako želite da nabavite Uputstvo za upotrebu u papirnatom obliku, raspitajte se kod Mazda partnera.

Kako mogu dodatno da opremim svoju Mazdu različitim dodacima?

Iskoristite veliki asortiman izuzetno kvalitetne Mazdine dodatne opreme kako biste prilagodili vozilo svojim željama. Posetite stranicu sa dodatnom opremom, odaberite svoje vozilo i potražite željeni dodatak u dostupnim kategorijama. Kada odaberete željeni dodatak, kliknite na dugme za ispis kako biste ispisali popis i samo se obratite lokalnom Mazda partneru za kupovinu i ugradnju odabranog dodatka.

Gde mogu da pronađem Mazdine praktične video zapise i vodiče?

Napravili smo video zapise i vodiče o brojnim funkcijama Mazdinih vozila i tehnologijama kojima su opremljena. Navedene video zapise i vodiče, koji pružaju detaljne informacije i Uputstvo, možete pregledati ovde. Samo odaberite vaš model vozila i upotrebite filtere ili polje za pretraživanje kako biste pronašli željeni video zapis.

Koje sve informacije mogu pronaći na ovim WEB stranicama?

Na službenim Mazdinim WEB stranicama za područje Crne Gore možete pronaći informacije o kompaniji Mazda, Mazdinim vozilima, Mazdinim delovima i dodatnoj opremi, detaljne karakteristike o vozilima, dizajnu i primenjenim tehnološkim načelima, finansijske podatke i ponude. Upotrebite linkove pri vrhu početne stranice kako biste lakše pronašli to što tražite ili potražite direktne linkove na našoj karti WEB mesta.

Kako mogu da se obratim kompaniji Mazda?

Kako biste se obratili poduzeću Mazda u Crnoj Gori, koristite sledeće kontakt podatke:

Efel travel d.o.o

Cetinjski put bb - Donja Gorica

81000 Podgorica


E-mail: mazda.prodaja@efeltravel.me

Tel.: +382 (20) 662 383

 

NEZGODE I POPRAVKA

ŠTA TREBA DA URADIM AKO SE NA MOM VOZILU POJAVI KVAR?

Ako se na Vašem vozilu Mazda pojavi kvar, nazovite Mazdinu MES službu 0800 81 310 ako ste u Srbiji (besplatan poziv) ili +43 1 525 036 314 ako ste u drugoj evropskoj državi ili se obratite lokalnom Mazdinom partneru.

MOTOR MOG VOZILA SE NE POKREĆE. MISLIM DA SE AKUMULATOR ISPRAZNIO. ŠTA TREBA DA URADIM?

Nazovite Mazdinu uslugu pomoći na putu MES pozivom broja 0800 81 310 ako ste u Srbiji (besplatan poziv) ili +43 1 525 036 314 ako ste u drugoj evropskoj državi ili se obratite lokalnom Mazdinom partneru ili ovlašćenom serviseru koji će vam pomoći. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

MOJE VOZILO MAZDA JE UKRADENO. KAKO MI KOMPANIJA MAZDA MOŽE POMOĆI?

Ako je vaše vozilo ukradeno, prvo se obratite policiji, a zatim se obratite svojoj osiguravajućoj kući. Obratite se Mazdinom partneru ako su vam potgrebne detaljne karakteristike vašeg vozila, podrška pri proceni vašeg vozila koju će obaviti predstavnik vaše osiguravajuće kuće ili želite da razgovarate o mogućnostima zamene vozila.

MOGU LI NARUČITI DELOVE KOD KOMPANIJE MAZDA CRNA GORA?

Ne, originalni Mazdini delovi mogu se naručiti samo kod ovlašćenih Mazdinih partnera ili ovlašćenih servisera. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

KAKO MOGU DA PLATIM MAZDINU USLUGU POMOĆI NA PUTU?

Mazdina usluga pomoći na putu MES dostupna je besplatno ukoliko svoje vozilo održavate u ovlašćenim Mazda servisima do 10 godina starosti vozila nezavisno od pređene kilometraže. Za uslugu servisa, obratite se lokalnom Mazdinom partneru.

KAKO MOGU DA PRODUŽIM GARANCIJU ZA SVOJE VOZILO I ŠTA POKRIVA GARANCIJA?

Produženu garanciju za svoje vozilo možete kupiti do isteka perioda trajanja fabričke garancije. Obratite se Mazdinom partneru kako biste se raspitali o dostupnim mogućnostima Mazdine produžene garancije. ???

MAZDINA TEHNOLOGIJA

ŠTA JE TEHNOLOGIJA SKYACTIVE?

Mazdina tehnologija SKYACTIV predstavlja revolucionaran korak koji je unapredio performanse vozila i poboljšao užitak drastičnom promenom ne samo motora i prenosa, već i same platforme. Benzinski i dizel motori pružaju izuzetnu kombinaciju niske potrošnje i užitka vožnje. Sistem prenosa ne samo da omogućava savršenu kontrolu vozila, već i smanjuje potrošnju goriva. Lagana, ali čvrsta platforma omogućava vozilu postizanje jedinstvenih performansi i doživljaj osećaja „Jinba Ittai”. Kompletne informacije pronađite ovde.

ŠTA JE MZD CONNECT?

Sistem MZD Connect je niz jednostavnih funkcija čija je namena da vam pruži vrhunsko iskustvo povezivanja sa spoljnim svetom bez skretanja pažnje s vožnje. Kliknite ovde da biste saznali o novim funkcijama, uključujući funkcionalnost tehnologije Bluetooth i prve tri (3) godine ažuriranja mapa pomoću funkcije Mazda Satnav bez naplate.

ŠTA JE I-ELOOP?

Sistem i-ELOOP za regeneraciju energije kočenja pretvara kinetičku energiju vozila u električnu energiju prilikom smanjivanja brzine vozila. Električna energija se pohranjuje za buduću upotrebu. Ona se može upotrebljavati za napajanje prednjih svetala, sistema za upravljanje klima–uređajem, sistema ozvučenja ili drugih delova elektronske opreme. Ovaj sistem smanjuje dodatnu potrošnju motora jer stvara električnu energiju. Ovde pogledajte video zapis o načinu rada ovog sistema.

ŠTA JE I-ACTIVSENSE?

i-ACTIVSENSE je skup naprednih sigurnosnih tehnologija, opremljenih sigurnosnim funkcijama za izbegavanje sudara, koje je razvila Mazda kako bi vozačima pomogla u prepoznavanju mogućih opasnosti i unapredila nivo sigurnosti vožnje.  Više o ovoj tehnologiji saznajte ovde.

ŠTA JE DIZAJN KODO?

KODO — Duša pokreta je dizajnerska filozofija na kojoj se zasniva izgled Mazdinih vozila. Dizajn KODO, koji utelotvoruje dinamičku lepotu života i snagu i uglađenost divlje životinje koja proganja svoj plen, stvara jedinstveni osećaj kretanja, čak kada se vozilo i ne kreće. Saznajte više o ovom dizajnu ovde.

KUPOVINA

KAKO MOGU PRONAĆI NAJBLIŽI MAZDIN IZLOŽBENO-PRODAJNI SALON ILI SERVIS?

Mazda poseduje izložbeno-prodajne salone i servise širom države. Najbližeg Mazdinog partnera možete pronaći na stranici  Pronađi partnera. Samo upišite poštanski broj ili naziv vašeg grada i popis najbližih Mazda partnera prikazaće se u zavisnosti od vaše lokacije.

KAKO MOGU DOBITI MAZDINU BROŠURU?

Brošuru u digitalnom obliku kao PDF dokument možete potražiti na linku Brošure. Samo odaberite željeni model i preuzmite PDF brošuru. Štampanu brošuru možete potražiti kod nekog od naših ovlašćenih Mazda partnera čiji spisak možete pronaći ovde.

KAKO MOGU DA DOGOVORIM PROBNU VOŽNJU?

Probnu vožnju vozila Mazda možete jednostavno zakazati putem interneta. Samo posetite našu stranicu probna vožnja, a zatim odaberite željeni model i željenog Mazdinog partnera i napišite nam svoje podatke za kontakt. Primićete elektronsku poruku potvrde i odabrani Mazdin partner će vam se obratiti kako biste se dogovorili za vreme probne vožnje koje vam najviše odgovara.

GDE MOGU DA PRONĐEM INFORMACIJE O NAČINIMA FINANSIRANJA ILI LEASINGU PRILIKOM KUPOVINE NOVE MAZDE?

Sve aktuelne informacije u vezi sa posebnim pogodnostima i načine finansiranja možete saznati kod najbližeg Mazda partnera čiji spisak možete pronaći na stranici Pronađi partnera. 

TRAŽIM INFORMACIJE O OPREMI MAZDINIH VOZILA, NJIHOVIM FUNKCIJAMA I CENAMA?

Na ovim stranicama možete pronaći detaljne informacije o svim aktuelnim Mazdinim modelima, njihovim funkcijama, opremi, nivoma opreme, cenama kao i fotografije unutrašnjosti i spljašnjosti Mazdinih vozila. Samo idite na karticu Vozila u meniju koji se nalazi pri vrhu početne stranice i odaberite željeno vozilo. Ovde možete konfigurisati vozilo prema željenim specifikacijama ili posetite Mazdinog partnera koji će vam dati sve detaljne informacije.

KOJA JE CENA MAZDINIH VOZILA?

Mazda ima široki asortiman modela sa funkcijama koje se mogu prilagoditi vašim potrebama. To znači da cena vašeg željenog vozila Mazda može odstupati, pa je stoga najbolji način da saznate približnu cenu vašeg vozila koriščenjem našeg konfiguratora vozila. Tačan obračun cene željenog vozila Mazda može vam dati Mazdin partner.

SERVIS I ODRŽAVANJE

KOLIKO ČESTO TREBA DA SERVISIRAM SVOJU MAZDU?

Servisni interval za vašu Mazdu zavisi od modela vozila koje posedujete. Informacije možete potražiti u Uputstvima za upotrebu vašeg vozila ili se obratite najbližem Mazda partneru čiji spisak možete pronaći na stranici Pronađi partnera. 

Napominjemo vam da je potrebno da se pridržavate Mazdinog rasporeda servisiranja, koji se primenjuje na sva nova vozila, kako biste zadržali fabričku ili produženu garanciju.

GDE MOGU DA SERVISIRAM SVOJE VOZILO MAZDA?

Preporučujemo vam da svoje vozilo Mazda servisirate kod ovlašćenog Mazdinog servisera jer su njihovi zaposleni školovani u Mazdi, upotrebljavaju Mazdine alate i imaju iskustva u servisiranju celog asortimana Mazdinih vozila. Ako odlučite da servisirate vozilo izvan naše mreže ovlašćenih servisera, pripazite da ugrađeni delovi budu originalni Mazdini delovi ili zamenski delovi istog kvaliteta kako biste udovoljavali zahtevima garancije. Takođe je potrebno uzeti i detaljan račun za uslugu servisiranja sa navedenim ugrađenim delovima i uljima jer se ove informacije mogu tražiti prilikom zahteva za ostvarivanje garancijskog prava. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

KOJE SU PREDNOSTI KORIŠĆENJA ORIGINALNIH MAZDINIH DELOVA?

Originalni Mazdini delovi su osmišljeni, izrađeni i testirani na celom asortimanu Mazdinih vozila. Kvalitet originalnih Mazdinih rezervnih delova, koje ugrađuju posebno obučeni Mazdini tehničari, garantuje njihovu pouzdanost i ostvarivanje očekivanog radnog učinka. Svi originalni Mazdini delovi, koji su dostupni po konkurentnim cenama, udovoljavaju visokim Mazdinim standardima kvaliteta i isporučuju se sa dvogodišnjom garancijom kako ne biste morali brinuti ni o čemu. Kako biste saznali više informacija o originalnim Mazdinim delovima, kliknite ovde. 

KOJA JE CENA USLUGA SERVISIRANJA MAZDINOG VOZILA?

Troškovi servisiranja mogu odstupati jer su Mazdini partneri i Mazdini servisni centri nezavisni u svom poslovanju i zato samostalno određuju cene svojih usluga. Preporučujemo vam da se obratite lokalnom Mazdinom partneru koji će vam dati približan obračun troškova. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

ZAŠTO TREBA DA SERVISIRAM SVOJE VOZILO KOD MAZDINOG PARTNERA?

Posvećeni smo održavanju vašeg vozila Mazda sigurnim i pouzdanim kako se ne biste ni o čemu brinuli. Jedan od uslova ugovora o franšizi je da svi tehničari kao zaposleni Mazdinih partnera moraju proći obuku o Mazdinim proizvodima u našem centru za sprovođenje obuke. Ova obuka, koja obuhvata i upoznavanje sa potrebnim posebnim alatom i redovno informisanje o novostima koje se odnose na proizvode, garantuje da se vaše vozilo Mazda servisira ili popravlja primenom najviših standarda.

MORAJU LI VLASNICI DA SERVISIRAJU SVOJA VOZILA KOD MAZDINIH PARTNERA?

Vlasnici vozila Mazda ne moraju da servisiraju svoje vozilo kod Mazdinog partnera, međutim preporučujemo vam da servis obavite kod Mazdinog partnera jer svi su tehničari kao zaposleni Mazdinih partnera prošli obuku o Mazdinim proizvodima u našem centru za sprovođenje obuke. Ova obuka, koja obuhvata i upoznavanje sa potrebnim posebnim alatom i redovno informisanje o novostima koje se odnose na proizvode, garantuje da se vaše vozilo Mazda servisira ili popravlja primenom najviših standarda.

PROPUSTIO SAM JEDAN OD SERVISA. ŠTA TO ZNAČI?

Razgovarajte sa lokalnim Mazdinim partnerom o propuštenim servisima budući da neodlazak na servise može uticati na garanciju za vaše vozilo. Važno je da se vratite normalnom rasporedu servisiranja u najkraćem mogućem roku. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

ŠTA JE DIGITALNI ZAPIS SERVISA (DSR)?

Mazdin digitalni zapis servisa kao inovativna elektronska servisna knjižica zamenjuje tradicionalnu servisnu knjižicu u koju se stavljaju pečati kao dokaz obavljenog servisa. Svaki obavljeni servis na vozilu Mazda digitalno se čuva u Mazdinoj centralnoj bazi podataka. Nakon svakog servisa uručiće vam se ažurirani ispis sa potvrdom o obavljenom servisu i obavljenim servisnim radovima.

ZA KOJA SE MAZDINA VOZILA PRUŽA USLUGA DIGITALNOG ZAPISA SERVISA (DSR)?

Digitalni zapis servisa (DSR) pruža se kao standardna usluga za vozila registrovana od 1. jula 2006. godine. Ako je vaše vozilo proizvedeno nakon 31. decembra 1997. g. i registrovano pre 1. jula 2006. g, možete registrovati svoje vozilo u sistem DSR-a kako bi se naredni servisi beležili u digitalni zapis servisa. Zatražite od Mazdinog partnera ili ovlašćenog servisera da registruje vaše vozilo u sistemu prilikom sledećeg servisa.

KAKO ĆU DA REGISTRUJEM SVOJE VOZILO MAZDA ZA USLUGU DIGITALNOG ZAPISA SERVISA (DSR)?

Ako je vaše vozilo proizvedeno nakon 31. decembra 1997. g. i registrovano pre 1. jula 2006. g, možete registrovati svoje vozilo u sistemu DSR-a kako bi se naredni servisi beležili u digitalni zapis servisa. Zatražite od Mazdinog partnera ili ovlašćenog servisera da registruje vaše vozilo u sistemu prilikom sledećeg servisa.

KOJA JE ODGOVARAJUĆA VRSTA ULJA ZA MOJE VOZILO?

Odgovarajuća vrsta ulja za vaše vozilo zavisi od modela i starosti vašega vozila Mazda. Pogledajte korisničko uputstvo ili se obratite lokalnom Mazdinom partneru ili ovlašćenom serviseru kako biste saznali željene informacije. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde. 

MOŽE LI MAZDIN PARTNER DA PROVERI NIVO ULJA I DA DOLIJE POTREBNU KOLIČINU?

Vaš lokalni Mazdin partner ili ovlašćeni serviser će vam sa zadovoljstvom pomoći da proverite nivo ulja i doliti potrebnu količinu. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

KADA JE POTREBNO ZAMENITI ZUPČASTI KAIŠ?

To zavisi od modela vašeg vozila Mazda i njegove starosti. Pogledajte korisničko uputstvo ili se obratite Mazdinom partneru ili ovlašćenom serviseru kako biste saznali željene informacije. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

KOLIKO ČESTO TREBA DA SERVISIRAM KLIMA–UREĐAJ?

Učestalost servisiranja klima–uređaja na vašem vozilu Mazda zavisi od modela vašeg vozila i njegove starosti. Pogledajte korisničko uputstvo ili se obratite lokalnom Mazdinom partneru kako biste saznali željene informacije. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

DA LI KOMPANIJA MAZDA POSEDUJE PLAN ZBRINJAVANJA AKUMULATORA?

Vaš lokalni Mazdin partner će besplatno zbrinuti vaš stari akumulator prilikom kupovine i ugradnje novog akumulatora. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

PROMENIO SAM REGISTARSKE TABLICE. KAKO ĆU DODATI OVAJ PODATAK SVOM VOZILU MAZDA?

Kako bismo imali tačne podatke o vašem vozilu, obratite nam se pismenim putem ako ste menjali registarske tablice i priložite kopiju potvrde o registraciji vozila. Važno je da kompaniju Mazda informišete o bilo kakvoj promeni vaših podataka da bismo mogli da vas kontaktiramo u budućnosti da vas podsetimo na servise ili vas obavestimo o sigurnosnim opozivima. Obratite se kompaniji Mazda korišćenjem podataka navedenih na stranici Obratite nam se.

IMAM KVAR NA MOM VOZILU MAZDA. DA LI JE NAVEDENI KVAR OBUHVAĆEN GARANCIJOM?

To zavisi od vrste kvara. Mazdin partner ili ovlašćeni serviser će vas savetovati o daljim koracima koji će uključivati i pregled vašega vozila. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde. 

MOŽE LI SE GARANCIJA PRENOSITI S VLASNIKA NA VLASNIKA?

Standardna Mazdina garancija, koja se odnosi na vozilo, može se prenositi s vlasnika na vlasnika. Prilikom prenosa vlasništva važno je popuniti karticu „promena vlasništva” koja se nalazi u vašem priručniku sa informacijama o garanciji i digitalnom zapisu servisa (DSR) kako bi kompanija Mazda imala arhivirane ispravne podatke o vašem vozilu Mazda i novom vlasniku.

KUPIO SAM UVEZENO VOZILO MAZDA. KAKO ĆU REGISTROVATI VOZILO U CRNOJ GORI KAKO BI OSTVARIO GARANCIJSKA PRAVA?

Ako ste kupili vozilo u drugoj državi EU-a, tada garancija važi i na području Crne Gore. Ako ste vozilo kupili u državi koja nije deo EU, vozilo nije obuhvaćeno garancijom kada se upotrebljava na području Crne Gore.

ŠTA JE SIGURNOSNI OPOZIV?

Ako ste prilikom kupovine svog vozila Mazda kod Mazdinog partnera ustupili svoje podatke koje je on prosledio preduzeću Mazda Srbija, Mazda Srbija će vas obavestiti ako je vaše vozilo obuhvaćeno sigurnosnim opozivom. Ako niste svoje vozilo kupili kod Mazdinog partnera, tada treba da popunite karticu „promena vlasništva” koja se nalazi u vašem priručniku sa informacijama o garanciji i digitalnom zapisu servisa (DSR) kako biste obavestili preduzeće Mazda Srbija da ste vlasnik novog vozila ili da se obratite lokalnom Mazdinom partneru. Ako niste sigurni da li je vaše vozilo obuhvaćeno sigurnosnim opozivom, lokalni Mazdin partner će moći da proveri tu informaciju. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

KAKO ĆU DA ZNAM JE LI MOJE VOZILO OBUHVAĆENO SIGURNOSNIM OPOZIVOM?

To zavisi od modela vašega vozila Mazda i njegove starosti. Pogledajte korisničko uputstvo ili se obratite Mazdinom partneru ili ovlašćenom serviseru kako biste saznali željene informacije. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

HOĆU LI PLATITI BILO KAKAV RAD NA SVOM VOZILU KOJE JE OBUHVAĆENO SIGURNOSNIM OPOZIVOM?

Bilo kakav rad na vozilu usled sigurnosnog opoziva obaviće se besplatno.

TRAJNO ŽELIM DA REGISTRUJEM SVOJE VOZILO U STRANOJ DRŽAVI ILI SAM GA UVEZAO U HRVATSKU I POTREBNA MI JE POTVRDA O SAOBRAZNOSTI. KAKO MOGU DA DOBIJEM OVU POTVRDU?

Sve informacije možete pronaći u našem odeljku Homologacija koji se nalazi ovde.

KOJU USLUGU POMOĆI NA PUTU MORAM DA IMAM UGOVORENU TOKOM PUTOVANJA NA PODRUČJU EVROPE?

Sva nova vozila isporučuju se sa kompletnom Mazdinom uslugom pomoći na putu MES koja se odnosi na sva vozila do 10 godina starosti, nezavisno od broja pređenih kilometara, a koja se održavaju u Mazdinoj ovlašćenoj mreži. Želimo da se osećate sigurnim i zaštićenim jer vam pružamo pomoć koja vam je na dohvat ruke. Ako vam se vozilo pokvari, doživite saobraćajnu nezgodu, guma se probuši, izgubite svoje ključeve ili ostanete bez goriva tokom putovanja na području Evrope, Mazdina usluga pomoći na putu MES će vam pružiti pomoć. Obratite nam se pozivom broja 0800 55 11 ako ste u Srbiji (besplatan poziv) ili +43 1 525 036 225 ako ste u drugoj evropskoj državi.

PUTUJEM U INOSTRANSTVO MOJIM VOZILOM. ŠTA MI TREBA?

Svaka država unutar Evropske unije ima drugačije saobraćajne propise, zakone i pravilnike. Kako biste saznali najnovije informacije, obratite se auto-moto savezu dotične države pre putovanja. Brojne predmete koji će vam biti potrebni prilikom vožnje u inostranstvu — poput kompleta sijalica, sigurnosnog trokuta i kutije prve pomoći — možete kupiti kod lokalnog Mazdinog partnera ili ovlašćenog servisera. Kako biste pronašli lokalnog Mazdinog partnera, kliknite ovde.

DA LI JE MAZDIN DIGITALNI ZAPIS SERVISA (DSR) DOSTUPAN I MAZDINIM PARTNERIMA IZVAN REPUBLIKE CRNE GORE?

Nezavisno od toga gde se nalazite na području Evrope, svaki ovlašćeni Mazdin partner ima pristup istoriji servisiranja vašega vozila kako bi se vozilo odgovarajuće održavalo. Ovo vam pomaže da izbegnete nepotrebno ili ponovljeno servisiranje i štedi vam vreme i novac.

Gašenje 2G i 3G mreža

Što se događa s 2G i 3G mobilnim mrežama?

 

Operateri mobilnih mreža širom Evrope postepeno ukidaju 2G (GSM) i 3G (UMTS) mreže dok prelaze na brže i naprednije tehnologije poput 4G i 5G.

Zašto se 2G i 3G mreže gase?

 

Ove promjene pokreću nacionalni operatori mobilnih mreža u svakoj zemlji u sklopu šireg prelaza na brže i naprednije tehnologije poput 4G i 5G. Njima ne upravlja ni Mazda ni drugi proizvođači vozila.

Ko je odgovoran za gašenje tih mreža?

 

Nacionalni operateri mobilnih mreža svake zemlje odgovorni su za sprovodjenje ovih promjena dok prelaze na novije mrežne tehnologije.

Kada će doći do gašenja u mojoj zemlji?

 

Budući da svaki nacionalni operater mobilnih mreža upravlja sopstvenim rasporedom gašenja, preporučujemo da posjetite internet stranicu svog operatera mobilnih mreža za najtačnije i najnovije informacije.

Kako će gašenje uticati na moje vozilo Mazda?

 

Gašenje 2G/3G mreža uticat će na Mazdina vozila opremljena sistemom eCall koji se oslanja isključivo na 2G ili 3G mreže. Deaktivacijom 2G/3G mreža od strane nacionalnih operatera mobilnih mreža, sistem eCall u tim vozilima više se neće moći povezati s hitnim službama na područjima na kojima su ugašene 2G/3G mreže, iako su ta vozila u potpunosti ispunjavala zakonske zahtjeve u trenutku homologacije.

Koje usluge više neće biti dostupne?

 

Gašenje 2G i 3G mreža utiče na sistem eCall* u određenim Mazdinim vozilima.

Uticaj gašenja 2G i 3G mreža na povezane usluge još uvijek je u fazi ispitivanja.

Hoće li sistem eCall* za hitne slučajeve i dalje raditi?

 

Sistem eCall* u vašem vozilu ostaje tehnički funkcionalan. Međutim, na područjima gdje su 2G/3G mreže ugašene, više se neće moći povezati s hitnim službama jer to zavisi od dostupnosti tih mreža. Na područjima gdje su 2G/3G mreže još uvijek aktivne, sistem će nastaviti normalno da funkcioniše.

Zemlja u kojoj ste kupili svoje vozilo Mazda nije presudna. Vaše vozilo takođe je pogođeno ako se vozite u zemljama ili kroz područja gdje 2G i 3G mreže više nisu aktivne.

Mogu li svoje vozilo nadograditi na 4G ili 5G mrežu?

 

Trenutno ne postoji tehničko rješenje dostupno za nadogradnju sistema eCall* u pogođenim Mazdinim vozilima.

Kako mogu znati da li je moje vozilo Mazda pogođeno?

 

Kako biste provjerili je li vaše vozilo Mazda pogođeno gašenjem mreže, preporučujemo da kontaktirate svog lokalnog Mazda partnera, Mazdin centar za odnose s kupcima (CRC) ili posjetite našu službenu internet stranicu za više informacija.

Hoće li to uticati na mogućnost vožnje mog vozila Mazda?

 

Ne, gašenje 2G/3G mreža neće uticati na mogućnost vožnje vašeg vozila Mazda opremljenog sistemom eCall* koji se oslanja isključivo na 2G/3G mreže. Međutim, sistem eCall* više neće biti dostupan na područjima gdje su 2G/3G mreže ugašene. Preporučujemo da provjerite pokrivenost prilikom putovanja kako biste osigurali dostupnost usluge.

Koga trebam kontaktirati ako imam pitanja ili nedoumice?

 

U Mazdi uvijek nastojimo informisati svoje kupce i pružiti im podršku dok se digitalni svijet nastavlja razvijati. Ako imate bilo kakvih pitanja ili nedoumica o tome kako bi ova promjena mogla uticati na vaše vozilo, kontaktirajte svog lokalnog Mazda partnera ili Centar za odnose s kupcima (CRC).

Hoće li moja Mazda proći redovni tehnički pregled nakon gašenja mreže?

 

Vozilo zadržava svoju homologaciju jer je u trenutku homologacije u potpunosti zadovoljavalo sve propise. U nekim je zemljama sistem eCall* uključen u provjere na tehničkom pregledu. Ako su 2G/3G mreže ugašene, a vaše vozilo Mazda opremljeno je sistemom eCall* koji se oslanja isključivo na 2G/3G mreže, sistem se tokom testa neće moći povezati. Međutim, u toku su razgovori između regulatornih tijela i automobilske industrije kako bi se osiguralo da se kvarovi uzrokovani isključivo deaktivacijom mreže ne tretiraju kao problemi relevantni za tehnički pregled.

Šta će se dogoditi sa sistemom eCall* ako otputujem u inostranstvo?

 

Budući da sistem eCall* u vašem vozilu ostaje tehnički funkcionalan, nastaviće normalno da funkcioniše u zemljama gdje su 2G/3G mreže još uvijek dostupne. Međutim, u zemljama gdje su te mreže ugašene, sistem neće moći da se poveže sa hitnim službama. Zato preporučujemo da prilikom planiranja putovanja provjerite dostupnost 2G/3G mreža u zemlji odredišta.

Zemlja u kojoj ste kupili svoje Mazda vozilo nije presudna. Vaše vozilo je takođe pogođeno ako se vozite u zemljama ili kroz područja gdje 2G i 3G mreže više nijesu aktivne.

nijeste pronašli vaš odgovor?

Naša služba za korisnike je tu da vam pomogne.         

 

KONTAKTIRAJTE NAS

1Prikazana vozila možda nijesu jednaka modelima namijenjenim crnogorskom tržištu. Prikazane boje i određeni elementi unutrašnje i spoljne opreme mogu se razlikovati od stvarnog modela i vozila mogu biti opremljena opcijskom ili dodatnom opremom koja se dodatno naplaćuje.

Sve prikazane cijene su neobavezujuće preporučene cijene od strane Mazde u Crnoj Gori s uključenim PDV-om (21%) . Tačnu cijenu konkretnog modela zatražite od ovlašćenog Mazda partnera.

*Zbog postepenog gašenja 2G i 3G mreža, dostupnost eCall funkcije biće pogođena u određenim zemljama. Dostupnost usluge zavisi od lokalnih mobilnih operatera i zato se može razlikovati u zavisnosti od tržišta.